خواص برنج قهوه ای

سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و پروتئینی

جایگزینی مناسب برای برنج سفید

بهترین رژیم غذایی برای دیابتی‌ها

سرشار از سلنیوم است:

نقش و اهمیت سلنیوم به عنوان یکی از املاح حیاتی در کاهش خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها شناخته شده و به همان میزان هم در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های‌ قلبی و آرتریت روماتوئید نقش دارد.

میزان بالایی منگنز دارد:

یک پیمانه برنج قهوه‌ای بیش از ۸۰ درصد نیاز روزانه بدن به منگنز را تأمین می‌کند. این ماده معدنی به ساخت اسیدهای چرب و مهم بدن کمک می‌کند تا سطح کلسترول‌های سالم خون افزایش یابد. همچنین برای سلامت سیستم عصبی ما بسیار مفید است.

وزن را کاهش می‌دهد:

از آنجا که این ماده غذایی سرشار از فیبر است، به سلامتی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها کمک می‌کند؛ در نتیجه عاملی برای کاهش وزن و بهبود وضعیت متابولیسم بدن است.

نوعی آنتی‌اکسیدان است:

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که آنتی‌اکسیدان را فقط باید در بلوبری و چای سبز جست‌وجو کرد؛ در حالی که خبر ندارند برنج قهوه‌ای یکی از منابع آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است.

فیبر بالایی دارد:

مطالعات نشان می‌دهند مصرف زیاد غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، احتمال ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. این هم به علت وجود میزان بالای فیبر در آن است. در بررسی‌ها مشخص شده که فیبر به عوامل سرطان‌زا و سموم می‌چسبد و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند. این ماده باعث می‌شود تا عوامل بیماری‌زا نتوانند به دیواره روده بچسبند و باعث بروز سرطان شوند. همچنین برنج قهوه‌ای حاوی ترکیباتی ضروری برای تقویت سیستم گوارش است و مانع بروز یبوست می‌شود.

آزادسازی قند را کند می‌کند:

برعکس برنج‌های معمولی، برنج قهوه‌ای مدت زمان ماندگاری قند خون را افزایش می‌دهد؛ زیرا آزاد شدن قند این ماده غذایی به کندی صورت می‌گیرد. برای همین انتخاب بهتری برای دیابتی‌هاست. در این میان مطالعات جدید نشان از رابطه مصرف برنج سفید و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. محققان معتقدند مصرف دست‌کم هفته‌ای ۲ وعده برنج قهوه‌ای خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *